Saturday, February 19, 2011

politik vs pulas taik...

GMUKM
ASPIRASI
skrunk nie smua institut pengajian tinggi sebok dengan kempen bagi PILIHAN RAYA KAMPUS....di UKM terdapat 2 parti iaitu PRO MAHASIAWA dan PRO UNIVERSITI....atae pon name glamer GERAKAN MAHASISWA UKM dan ASPIRASI.....kedua2 parti sudah memperkenalkan calon masing2 dan semua mahasiswa perlu MENGUNDI pada 21hb FEB 2011 nie...masing2 pakat berkempen bg kekosongan kerusi MPP yang telah dibubarkan.....mmmm...tahun nie ak pon ade terlibat secare langsung sebab tahun nie ak jadi pencadang nama bagi calon MPP fakulti FARMASI......name yg aku calonkan adelah saudari NURUL AKMA BINTI ZULKEFLI....mmmmm...kite xyah la berkempen kt sini...cume nk luahkan ap yg ak rase wujud dalam hati nie....aku xkesah klu smua bersungguh2 untuk menang kerana semua mmg berkelayakan untuk memimpin NAMUN ak rase kadang kala ketidak adilan muncul dan ia menimbulkan berat sebelah...untuk orng nie boleh,tp  untuk orunk nie byk la pulak yg xboleh.....aisshhhhhhhhhhhhhhhhhhhhh.....mane boleh cm2...kenelah adil....byk alasan konon nyer xnak gaduh...kempen kt certain tempat....jgn bising2.....tp pada wktu yg spatut nya xpula bersama2 dengan lain bagi mendapatkan kepercayaan pengundi...alih2 ade pulak agenda lain yg tersedia cantek bagi mereka....manekah keadilan??????lagi satu yg aku rase cm kurang sedap dengar ialah berkempen demi PARTI.....ak muak la.....boleh x ANDA SEMUA KEMPEN BAGI DIRI ANDA SENDIRI DEMI PARA PENGUNDI BUKAN SEBAB "UNDILAH SAYA KERANA SAYA PARTI %@^#%@@&"........smua orunk pon muak la....kalau anda ikhlas berjuang la atas NAMA ANDA SENDIRI......insyaALLAH para pengundi akan terbuka hati untuk pangkah nama anda....kalau anda memang LAYAK, semua pengundi akan nampak anda~~~~harap2 calon2 tahun nie akan kotakan janji2 mereka..aku xnak la mase kempen MANIS SAHAJA DIMULUT....namun bile dh menang HAMPEH....pape pon TQ byk2 kpd MPP yg lepas kerana SAYA NAMPAK USAHA GIGIH ANDA DEMI PARA PENGUNDI ANDA...dam sememangnya PILIHAN KAMI TEPAT.....credit 2 bekas MPP fakulti farmasi MARIAH ZAKARIA!!!!!ak xberat mane2 parti...kerana "AKU ADE MATA UNTUK MELIHAT...ADE TELINGA UNTUK MENDENGAR...ADE HATI UNTUK AKU DENGAR KATE HATI AKU SAPE PEMIMPIN YANG MAMPU MEMIMPIN...KERANA AKU PERLUKAN PEMIMPIN YANG MAHU MEMIMPIN BUKAN KERANA PANGKAT TAPI KERANA AMANAH DARI PENGUNDI DAN KERANA TANGGUNGJAWAB YG PERLU MEREKA DIPIKUL".....wassalam~~~

No comments:

Post a Comment